Technisch medewerker Aftersales

Hörmann groeit! Om die groei bij te houden zijn wij voor de afdeling Aftersales per direct op zoek naar een technisch deskundig en enhousiaste

TECHNISCH MEDEWERKER AFTERSALES
(32-40 uur per week)

De binnendienst afdeling Aftersales bestaat uit een hecht team medewerkers. Als team zorg je voor een efficiënte organisatie van alle uit te voeren servicewerkzaamheden. Het gaat daarbij om onderhoud en verhelpen van storingen aan alle producten van Hörmann.

Als technisch medewerker Aftersales stel je samen met de klant vast welke werkzaamheden en onderdelen nodig zijn voor het onderhoud of verhelpen van storingen. Daarbij werk je veelal met foto’s en een situatieschets van de servicemonteur en/of informatie van de klant. Je verwerkt alle informatie in een juiste offerte en stemt deze af met de klant. Na akkoord van de klant worden de onderdelen besteld. Je zorgt ook voor de facturatie van uitgevoerde servicewerkzaamheden. De administratieve afhandeling vindt plaats in diverse systemen.

Kortom, een dynamische functie op het snijvlak van techniek en service waarbij je veel contact hebt met collega’s en klanten. Goede kennis van techniek en uitvoering van onderhoudswerkzaamheden zijn belangrijk om te kunnen slagen in deze functie.

Het team werkt uitstekend met elkaar samen en men helpt elkaar waar nodig. De communicatie is eerlijk, open en direct. De sfeer is informeel en collegiaal. 

Samengevat ben je verantwoordelijk voor:

  • Vaststellen van servicewerkzaamheden en daarvoor benodigde onderdelen. 
  • Opstellen van offertes en deze afstemmen met de klant.
  • Opvolgen van orders voor onderhoud- en storingswerkzaamheden. 
  • Administratieve afhandeling van servicewerkzaamheden waaronder facturatie.

Herken jij je in het volgende profiel van onze ideale kandidaat: 

  • Afgeronde MBO opleiding in een technische richting, bijv. MTS Wtb. 
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring. 
  • Uitstekende technische productkennis gezien de vele typen onderdelen.
  • Gewend te werken met complexe ict systemen.
  • Klantgericht, jouw oplossingen dragen bij aan een optimale klanttevredenheid.
  • Stressbestendig. Je laat je niet gek maken.
  • Accuraat en betrouwbaar, afspraak is afspraak.
  • Zelfstandig en vooral ook een teamspeler. 
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Perfecte beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Goede beheersing van de Duitse taal en/of Engelse taal.

Dan komen wij graag met jou in contact.

Hörmann Nederland is ambitieus en verwacht dan ook het nodige van haar medewerkers. Daar krijg je ook wat voor terug. Uiteraard een meer dan goed jaarsalaris waaronder een 13e maand, 31 vakantiedagen en een uitstekende pensioenregeling. Daarnaast investeren wij intensief in scholing van onze medewerkers.

Spreekt deze functie jou aan en wil jij graag deel uitmaken van ons team? Reageer dan snel door je CV en motivatie te mailen naar sollicitatie.barspam@spam.comspam@spam.comhormann.nl.

Voor vragen over de functie kan je contact opnemen met Hans Postma (Teamleider Aftersales | Tel. 0342-429 497).